GCF Blekinge-Småland

Välkommen till GCF Blekinge - Småland

Vi är en ideell lokalförening under Gyncancerförbundet. En förening för gyncancerdrabbade kvinnor, närstående och andra intressenter. Som medlem kan du delta på samtliga aktiviteter, dels aktiviteter som lokalförening anordnar men även förbundets aktiviteter.

Bli medlem i din lokalförening

Vi anordnar träffar där vi utbyter erfarenheter, kopplar av med yoga eller tar del av intressanta föreläsningar. Ingen ska behöva känna sig ensam som drabbad eller anhörig.

Se vilka aktiviteter som händer i din närhet

Nytt från lokalföreningen GCF Blekinge - Småland

GOD JUL från GCF Blekinge- Småland

GCF Blekinge- Småland önskar er alla en riktigt fröjdefull och GOD JUL

Julkonsert med GCF Blekinge – Småland i Mörrums kyrka

7 December 2023

Torsdagen den 7 december bjöd GCF Blekinge- Småland in till julkonsert i Mörrums Kyrka. De duktiga medlemmarna i Nöjeskompaniet stod för den stämningsfulla underhållningen. Hoppas att många av er besökte de olika föreställningarna runt om i vår region.

Medlemsbrev GCF Blekinge-Småland

Hej Gänget!

Nu var det ett tag sedan jag skickade mail till er. Då både ordförande Carina och jag är drabbade och går på behandling så gör vi så gott vi kan och orkar med. Vi brinner för att göra något för våra medlemmar och gläds när vi träffas under dessa former. Än så länge är det mest respons från våra medlemmar i västra Blekinge och därför har de flesta aktiviteterna hittills funnits där. Men det har funnits föreläsning i både Kalmar, Karlskrona och Växjö att tillgå.

Vi har hoppats på att ni vill höra av er med lite önskemål och förväntningar så vi vet vad ni vill göra. Carina och jag har också försökt att ringa till er som ännu inte deltagit på något evenemang. Vi förstår att några av er varit upptagna/inte orkat att svara men vi försöker igen……

Sedan vi startade har vi haft tre evenemang; Lunchträff på Fritzatorpet, föreläsningar på fyra orter i vår region med Torkild Sköld samt mannekäng- och sminkträff i Bromölla. Ni som har varit med vet hur trevligt vi hade.

Vi är två medlemmar från GCF Blekinge-Småland som precis kommit hem från en veckas CancerRehab på Mösseberg i Falköping. Denna fantastiska vecka bekostades av GynCancerFörbundet och arrangerades i samarbete med CancerRehabfonden.

Tänk på att dessa evenemang är kostnadsfria för er medlemmar i GynCancerFöreningen Blekinge-Småland. Glöm inte att era vänner och anhöriga kan bli medlemmar i GCF Blekinge-Småland. Då är evenemanget kostnadsfritt även för dem. De som ännu inte är medlemmar är välkomna men betalar då fullt pris.

Så nu gör vi nya försök att träffas!

Hej Gänget!

Så nu gör vi nya försök att träffas!

Här nedan är två inbjudningar; En till Julbord och den andra till Julkonsert med Nöjeskompaniet.

JULBORD I MYSIG MILJÖ

Lokalt, genuint och småskaligt.

Njut av julens smaker hos oss på Pensionat Järnavik, i en stämningsfull och lantlig miljö. Ett vällagat, traditionellt julbord med lokala råvaror och mathantverk. Vårt julbord på Pensionat Järnavik inspireras av närodlade råvaror, mathantverk och smaker från främst Blekinge.

Följ med oss i GynCancerFöreninge Blekinge-Småland på ett vällagat julbord i lantlig miljö! Julbordet serveras torsdag 14/12. Kvällen/sittningen börjar klockan 18:00. Tänk på att komma i god tid.

Vi har bokat 10 platser. Först till kvarn…….

Anmäl er till Carina Olsson, tel 070-5542450 eller via mail gcfblekinge-smaland@gyncancerforbundet.se Sista anmälningsdag 25/11. Glöm inte att samtidigt anmäla eventuella allergier i sällskapet.

Vi gör vårt bästa för att koordinera eventuell samåkning.

Medlemmar i GynCancerFöreningen Blekinge-Småland följer med kostnadsfritt. Om ni vill ta med någon som ännu inte är medlem så betalar denne 695:- / person.

Strålande Jul 2023 – en julkonsert med Nöjeskompaniet

En given tradition som inleddes redan 2014 och som sedan genomförts allt sedan dess. Upplev alla julens traditionella och klassiska sånger i en fantastisk miljö och låt julstämningen infinna sig.

Insläpp 1 timme innan konsert. Biljettpris: 310 kr / person.

Följ länken för att boka biljett: https://www.nortic.se/ticket/event/50784

När ni köper biljett till Julkonserten så betalar ni biljetten själv. Kvittot skickar ni tillsammans med era bankuppgifter till cristina.gunnarsson@gmail.com så ersätter hon er för biljettkostnaden.

Frågor? Maila oss eller hör av er till Carina 070-5542450.

Med vänlig hälsning Pamela Magnesjö

Kassör GynCancerFöreningen Blekinge-Småland

<903fc7ac.png>

E-post: gcfblekinge-smaland@gyncancerforbundet.se

Hemsida: https://gyncancerforbundet.se/gcf-blekinga-smaland

Facebook: https://www.facebook.com/gcf-blekinge-smaland/

Höstevent, GCF Blekinge- Småland

10 Oktober

Nu har höstmörkret infunnit sig. Då är det mysigt att ”lyxa” till det lite med mannekänguppvisning och smink.

Vi var några få från GCF Blekinge- Småland som gästade evenemanget. Under kvällen såldes lotter och arrangörerna har valt att låta överskottet gå till Gyncancerförbundet. Vi är otroligt tacksamma för detta.

Vi fick se höstmodevisning i från 2 olika klädbutiker ifrån närliggande orter och makeup från MaryKay.

Vi bjöds på inträde och fika för medlemmar i GCF.

Deltagarna tyckte detta var en inspirerande och trevlig träff

Pamela

Medlemsbrev

Hej Gänget!

Nu börjar höstmörkret att dra in över oss. Vissa ser det som en mysig tid och andra skulle vilja att sommaren varar för evigt….

Oavsett vad ni tycker om det så är det dags för ett nytt evenemang där vi får möjligheten att träffas igen. Se nedan. Fika och macka ingår i biljettpriset. (Meddela oss eventuella matallergier senast 5/10). Som vanligt är evenemanget kostnadsfritt för er som är medlemmar i GynCancerFörbundet.

Anmälan sker via mail, sms eller ring. Carina Olsson 070-5542450 eller Pamela 070-5753959. När ni anmält er kan vi förhoppningsvis hjälpa till att ordna samåkning till Bromölla.

Jo, vi vet att det ännu en gång är i västra Blekinge (nordöstra Skåne). Detta för att en medlem tipsade om just detta  evenemanget.

Har du något förslag på evenemang i dina hemtrakter? Vi tar tacksamt emot dessa förslag. Vi kommer att ordna träffar i resten av distriktet Blekinge-Småland så vi kan lära känna varandra.

GynCancerFöreningen Blekinge-Småland är till för att vi skall få en stund i vardagen som ger oss glädje och styrka. Vi som sitter i styrelsen är också drabbade/anhöriga. Att få ett kontaktnät med andra i samma situation är viktigt (tycker vi). När vi träffas pratar vi om allt och allting. Då utbyter vi erfarenheter och tips, pratar och har det trevligt. Vi glömmer sjukdomen för en stund……

Så snälla, hör av er till oss. Ring, maila eller sms:a. Gör det som ni finner bäst för er själva. Vi ser verkligen fram emot att höra av er.

Med vänlig hälsning Pamela Magnesjö

Kassör GynCancerFöreningen Blekinge-Småland