GCF Blekinge-Småland

Välkommen till GCF Blekinge - Småland

Vi är en ideell lokalförening under Gyncancerförbundet. En förening för gyncancerdrabbade kvinnor, närstående och andra intressenter. Som medlem kan du delta på samtliga aktiviteter, dels aktiviteter som lokalförening anordnar men även förbundets aktiviteter.

Bli medlem i din lokalförening

Vi anordnar träffar där vi utbyter erfarenheter, kopplar av med yoga eller tar del av intressanta föreläsningar. Ingen ska behöva känna sig ensam som drabbad eller anhörig.

Se vilka aktiviteter som händer i din närhet

Nytt från lokalföreningen GCF Blekinge - Småland

Medlemsbrev GCF Blekinge-Småland

Hej Gänget!

Nu är våren på väg med stormsteg och det känns verkligen efterlängtat. Påsken står för dörren och påskliljorna lyser upp tillvaron.

Först och främst vill vi tacka alla som deltagit på fikaträffarna i Olofström och Sölvesborg. Så trevligt att träffas och prata om allt mellan himmel och jord över en kopp kaffe och en god macka eller kaka.

Nu närmast är det dags för årsmöte. Det håller vi på Blekingeporten i Sölvesborg måndag 8:e april. Mötet börjar kl. 12.00 med lunch och därefter häller vi mötet. Alla är hjärtligt välkomna!

Sedan vill vi påminna om att det är hög tid att betala medlemsavgiften i GCF Blekinge-Småland för 2024. Annars kan ni inte dra nytta av de förmåner som ett medlemskap innebär. Medlemsavgiften är 150:- / år och betalas in på Bankgiro 374-9660 eller Swish 123 075 23 29. Glöm inte att uppge vem medlemsavgiften avser.

Bifogar också GynCancerFörbundet’s senaste nyhetsbrev. Se speciellt sidan 6 där förbundet bjuder in till Årsstämma 27-28 april. Anmäl er snarast då sista anmälningsdag närmar sig snabbt. Detta evenemang ingår i förmånerna som medlemskap i GynCancerFörbundet erbjuder. Resan fram och tillbaka får ni dock bekosta själva.

Håll utkik på Facebook, https://www.facebook.com/profile.php?id=61550291466342 samt hos vår moderorganisation https://www.facebook.com/Gyncancerforbundet eller hemsidan https://gyncancerforbundet.se/

Där hittar ni kommande aktiviteter samt rapporter från de aktiviteter som varit.

Hoppas att vi ses snart på något av alla evenemang som arrangeras.

Med vänlig hälsning Pamela Magnesjö

Kassör GynCancerFöreningen Blekinge-Småland

Årsmöte GCF Blekinge-Småland

Ett stort tack till alla som deltog på årsmötet. Ett bra årsmöte som avslutades med massor av prat och härlig gemenskap. Som ni ser på bilderna fanns det utrymme för mycket skratt. Han som ser så allvarlig ut på den första bilden är vår sekreterare och han är inte så barska som han ser ut. Det är en riktig klippa med glimten i ögat.

Vi ses snart igen på någon av våra träffar!!

/7

Supermåndag på Ritz i Sölvesborg!

18 mars

Vilken trevlig förmiddag vi hade. Solen lyste på oss fast än det var riktigt kallt i vinden. Våren gör sina tappra försök att tränga undan vinter med det är inte lätt. Kämpa på våren, du klarar detta!

Vi var nio personer som träffades över en gofika på ett trevligt Conditori Ritz. Som vanligt var stämningen hög och vi hade mycket trevligt att prata om.

Mycket skratt och leenden ger energi för lång tid framåt.

Tack hela gänget för en härlig dag!

Nästa träff är årsmötet 8 april på Blekingeporten i Sölvesborg. Vi börjar med lunch 12 och därefter årsmöte

Välkomna

GOD JUL från GCF Blekinge- Småland

GCF Blekinge- Småland önskar er alla en riktigt fröjdefull och GOD JUL

Julkonsert med GCF Blekinge – Småland i Mörrums kyrka

7 December 2023

Torsdagen den 7 december bjöd GCF Blekinge- Småland in till julkonsert i Mörrums Kyrka. De duktiga medlemmarna i Nöjeskompaniet stod för den stämningsfulla underhållningen. Hoppas att många av er besökte de olika föreställningarna runt om i vår region.