VÄLJ LOKALFÖRENING

GCF Örebro

Välkommen till GCF Örebro

Vi är en ideell lokalförening under Gyncancerförbundet. En förening för gyncancerdrabbade kvinnor, närstående och andra intressenter. Som medlem kan du delta på samtliga aktiviteter, dels aktiviteter som lokalförening anordnar men även förbundets aktiviteter.

Bli medlem i din lokalförening

Vi anordnar träffar där vi utbyter erfarenheter, kopplar av med yoga eller tar del av intressanta föreläsningar. Ingen ska behöva känna sig ensam som drabbad eller anhörig.

Se vilka aktiviteter som händer i din närhet

Nytt från lokalföreningen GCF Örebro

GOD JUL från GCF Örebro

GCF Örebro fick besök av GCF Västmanland

1 advent 2023

Första advent fick vi besök av GCF Västmanland. En arrangerad bussresa med tre stopp Naturens hus, julmarknad i Wadköping och sedan strålade vi (några ur GCF Örebro), samman med dem och åt på Lill Annan café på slottet. Utbytte ideér och blev ännu en gång varse att vi har mycket att prata om.

Mycket trevlig dag

Elenor

Medlemsträff GCF Örebro

14 November 2023

Ikväll sågs vi på Mocca deli. Vi njöt av god mat och trevligt sällskap.

Hoppas vi ses vid näösta tillfälle 12712 som är julbord på Karlslunds herrgård.

Inbjudan kommer snart

Malin

via styrelsen

Höstens Program , GCF Örebro

Hej alla! Jag hoppas ni har hunnit att njuta av sommaren och att ni är taggade för att träffas igen.

Nu när sommaren verkar gå mot sitt slut vill vi locka med höstens aktiviteter

12/9 Hösten börjar med en fika på Java, tisdagen den 12 September klockan 18.00. GCF Örebro bjuder på kvällens fika

24/9 Promenad runt Ånnabodasjön med pickninck. Vi träffas söndag 11.00 på parkeringen vid badplatsen. För en gemensam promenad runt Ånnabodasjön därefter grillar vi eller bara fikar. Slingan runt är på ansfalt och är handikappanpassad.

”Räkbåten”: under september bjuder vi också dig som vill åka med M/S Lagerbjelke en kvällstur ut på Hjälmarn med räkfrossa i höstmörkret. Denna aktivitet bokar du och betalar själv och väljer den kväll du vill åka. Därefter skickar du in kvittot till oss och vi betalar tillbaka priset för biljetten.

3/10 Fika på Java

4/11 Konsert med Ane Brun eller Kalle Moraeus, Även här beställer du själv biljett och betalar i förväg och lyssnar på den artist som passar dig bäst. Sedan skickar du in kvitto och får pengarna tillbaka.

14/11 Fika på Java

12/12 Julavslutning på Java, GCF Örebro bjuder på en jultallrik med fika. 20/12 En stilla jul med Anders Ekborg på Hjalmar Berman teatern. Mer info om detta kommer längre fram.

Detta är bara en del av det som händer i höst, så håll koll efter nya aktiviteter.

GCF Örebro Sommaravslutning

11 Juni 2023

Vi åt och hade trevligt på Tant Grön i Vintrosa

Eleonor ordförande och styrelsen hälsar