GCF Örebro

Swish-nummer: 123 512 79 64
E-post: elenorlantz@hotmail.com

Naturens Hus

Tisdagen 20/9 träffades några av medlemmarna i GCF Örebro vid Naturens hus som ligger vid Rynningevikens naturreservat. Planen var att avnjuta en god fika tillsammans för att sedan promenera i de vackra omgivningarna. Det stannade vid en god fika på uteserveringen då samtalet runt bordet flöt på så bra och viktiga ämnen upplevelser och erfarenheter delades. Plötsligt hade flera timmar passerat och när höstkvällens sista strålar lämnade oss avslutade vi vår träff, lite småkalla men glada.

Cykelutflykt till Visingsö

En regnig lördag i slutet av augusti träffades nio förväntansfulla tjejer vid hamnen i Gränna för att ta färjan över till Visingsö. Väl där inmundigade vi en trevlig lunch innan vi tog oss vidare till Visingsö Hotell. Där lämnade vi av vår packning för att sedan hoppa upp på cyklar och påbörja vår utforskning av ön. Vi möttes av vackra omgivningar i en flack lättcyklad terräng. En gigantisk silvergran, mullbärsträd, ståtliga ekar, bokskogar, borgruiner mysiga fikaställen och ett flertal fornminnen. Trots att regnet föll var humöret på topp! Dagen avslutades med en trerätters middag, skratt och samtal.

Morgonen därpå vaknade vi till solsken, frukostbuffe och något ömma bakdelar. Vi hoppade sedan upp på cyklarna igen och följde kustlinjen större delen av turen. Söndagen bjöd på sol, vind, kämparglöd och en välbehövlig fika längs vägen. Vid 14-snåret tog vi färjan över till Gränna där vår vistelse avslutades med en lunch. Glada och nöjda begav vi oss hemåt. Vi hoppas att detta blir en ny tradition hos GCF Örebro.