Akvarellmålning med GCF Stockholm - Uppsala

21feb16:3019:00Akvarellmålning med GCF Stockholm - Uppsalakonstnären Lisa LingAktivitetstypAktivitet

SE HIT!! alla medlemmar en unik chans att få utveckla sin kreativa förmåga och lära sig akvarell målning. Skynda att anmäl ett begränsat antal platser.

Förbundet bjuder sina medlemmar på denna aktivitet
För anmälan:

gcfstockholm-uppsala@gyncancerforbundet.se alt sms 073-1565979

Vid frågor:

Ring vice ordf Nathalie Stoltz 076-2090876

Akvarellmålning med konstnären Lisa Ling

Onsdag 21/2  kl.16.30-19.00 på Folkungagatan 107.

Lisa kommer att ta fram ett motiv med fokus på kvinnans styrka och det kvinnliga organen.

Vi kommer att måla vår egen tavla under hennes handledning.

På denna workshop får vi lära oss akvarellmålning genom övningar med färg, form, ljus och komposition. Vi kan pröva på olika akvarelltekniker och får tips om färg och material som kan användas vid akvarellmålning.

Det kommer även att bjudas på fika!

Lisa är konstnär och illustratör och har arbetat med undervisning inom bild och konst sedan 2002. I hennes eget skapande arbetar hon främst med oljemåleri och gärna med djur, blommor kvinnoporträtt. Lisa tycker att alla borde få uppleva känslan av att omge sig med konst.

Bilden som vi kommer att måla blir en överraskning men jag bifogar en annan målning Lisa gjort.

16:30 4:30pm - 7:00pm(GMT+00:00)