Hej alla medlemmar!

Då börjar 2023 dra sig mot sitt slut. Ännu ett år som bara flugit iväg. Mitt år har varit som säkert för er flesta väldigt mångsidigt. Upp, ner, stiltje, tufft men också alldeles alldeles underbart. Jag har fått träffa mina medsystrar vid flera tillfällen och från alla delar av landet. Vi har haft spahelg, sammankomster och riksstämma. Lokalt här i Skåne har vi börjat med aktiviteter såsom medlemsfikor, måbradag och julbord.

Jag har fått en översyn på vart vi i Skåne är bosatta och kan konstatera att vi är ganska spridda. Just därför är era synpunkter så  viktiga på vad ni vill hitta på och var vi kan förlägga våra medlemsfikor.  Utan er är vi ingen lokalförening och jag uppskattar all input ni orkar bidra med just den dagen när formen är bra. Tillsammans kan vi skapa roliga meningsfulla aktiviteter så bara överös mig med ideer.

Planerna för 2024 är främst att vi fortsätter att verka för en gemenskap, drabbad som stödperson. Jag har även börjat kommunicera med Lunds samt Helsingborgs sjukhus om ett framtida samarbete. Tanken där är främst att kunna fånga upp alla nydiagnostiserade och göra dem medvetna om att Gyncancerförbundet finns. Dom är inte ensamma och alla vi kan bidra med så mycket genom vår erfarenhet av en gyncancerdiagnos eller genom att man som anhörig stöttat en drabbad.

Vägen in är via kuratorer och kontaktsjussköterskor. Mer information kommer om hur detta eventuella samarbete tar form.

Jag uppmanar alla att hålla koll i medlems kalendern över kommande aktiviteter. Och glöm inte att du som medlem är välkommen att närvara på allt som händer. Inte bara här i Skåne utan i hela Sverige. Kanske är du på en plats som faller väl in med en annan lokalförenings aktivitet. Ta chansen.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni fortsätter vara medlemmar och att vi kan mötas i verkliga livet.  Och en fin julklapp….

Gör någon närstående till stödmedlem. Alla har mycket att vinna på detta. Vi här i Skåne är ju relativt nya med våra medlemsaktiviteter och på lite längre sikt vill vi ju bilda en lokalförening med en styrelse. Men för detta behövs ett par personer som vill vara med på denna roliga resa. Hör av er. Jag är här för er och med era åsikter och inputs kan detta bli hur bra som helst.

Jag önskar er alla en riktig god jul och ett fantastiskt nytt år.

Allt det bästa till er alla//Jannike kontaktperson Gcf Skåne