Hej alla! Jag hoppas ni har hunnit att njuta av sommaren och att ni är taggade för att träffas igen.

Nu när sommaren verkar gå mot sitt slut vill vi locka med höstens aktiviteter

12/9 Hösten börjar med en fika på Java, tisdagen den 12 September klockan 18.00. GCF Örebro bjuder på kvällens fika

24/9 Promenad runt Ånnabodasjön med pickninck. Vi träffas söndag 11.00 på parkeringen vid badplatsen. För en gemensam promenad runt Ånnabodasjön därefter grillar vi eller bara fikar. Slingan runt är på ansfalt och är handikappanpassad.

”Räkbåten”: under september bjuder vi också dig som vill åka med M/S Lagerbjelke en kvällstur ut på Hjälmarn med räkfrossa i höstmörkret. Denna aktivitet bokar du och betalar själv och väljer den kväll du vill åka. Därefter skickar du in kvittot till oss och vi betalar tillbaka priset för biljetten.

3/10 Fika på Java

4/11 Konsert med Ane Brun eller Kalle Moraeus, Även här beställer du själv biljett och betalar i förväg och lyssnar på den artist som passar dig bäst. Sedan skickar du in kvitto och får pengarna tillbaka.

14/11 Fika på Java

12/12 Julavslutning på Java, GCF Örebro bjuder på en jultallrik med fika. 20/12 En stilla jul med Anders Ekborg på Hjalmar Berman teatern. Mer info om detta kommer längre fram.

Detta är bara en del av det som händer i höst, så håll koll efter nya aktiviteter.