Vi var 18 stycken medlemmar som samlades vid grillkåtan på Björnögården, Björnö utanför Västerås, denna soliga och varma dag.

Först börjande vi med tipspromenad i området runt grillkåtan med frågor av varierande svårhetsgrad. Efter att alla hade svarat på alla frågor samlades vi inne i grillkåtan för att bli serverade en stor hamburgare som grillades på den stora grillen mitt i kåtan. Vi fyllde tallrikarna med hamburgerbröd och alla tillbehör. Det smakade verkligen gott ute i det fria. Efter hamburgare fick vi kaffe med en liten kaka.

Vi avslutade med en prisutdelning till de som svarat bäst på frågorna. De tre bästa belönades med presentkort på Erikslunds shoppingcenter. Bäst på första plats med 9 rätt var Inger, på andra plats kom Raila med 8 rätt och bästa svar på utslagsfrågan och på tredje plats, också med 8 rätt kom Anita. Lars fick ett tröstpris med en gyncancer-pin eftersom han också hade 8 rätt, men något sämre på utslagsfrågan.

Vi avslutade sedan och önskade alla en glad sommar