Sommarbrev till alla medlemmar i GCF Stockholm- Uppsala

Hej!

Vi har nu äntligen blivit en lokalförening. Skattemyndigheten har nu fått vår ansökan om organisationsnummer och nästa steg är att öppna ett konto på banken. Det känns fantastiskt roligt att vi är pågång!

Vår styrelse består av:

Petra Dahlberg ordförande, Camilla Malmborg sekreterare, Millan Axelsson kassör och Natalie Stoltz, Jessica Stevens och Elisabet Kock som ledamöter, Elisabeth Eckert och Jenny Ernstson som suppleanter.

Vi kommer så småningom att få egen mejladress dit ni kan vända er med tips och frågor samt en egen Facebooksida där vi kommer gå ut med aktuell information.

Vi har under våren haft fikaträffar i Stockholm-Uppsala, varit med på invigningen av Kraftens hus, deltagit på RCC dagar och spridit vårt material på olika vårdinrättningar för att sprida att vi finns för alla drabbade, anhöriga och stödpersoner.

Vi har även haft ett antal föreläsningar som Kaj Pollak, Morgan Alling, Marc Levengood mfl.

Under hösten kommer den nya styrelsen att fortsätta sitt arbete. Vi kommer träffas den 25/8 för höstens första styrelsemöte. På dagordningen står att planera kommande medlemsaktiviteter, fortsätta arbetet med att nå ut och profilera oss för nya medlemmar och hur vi kan samarbeta med andra partners som föreningar, cancerfonden, kraftens hus och profession.

I nuläget preliminärt inbokade aktiviteter (kommer mera, läs på hemsidan under aktiviteter)

Kommande aktiviteter som Gyncancerförbundet erbjuder alla medlemmar

Det planeras att erbjuda ett antal Måbra söndagar på olika platser där man kommer kunna lära sig mer om sömn och stresshantering.  Fortsättning med Fokus och återhämtningsdagar på Orrabacken i Järvsö samt Rehab på Mösseberg i Falköping. (läs mer på hemsidan)

Föreläsningar i Stockholm till hösten:

Trevlig sommar önskar

Petra Dahlberg ordförande och övriga styrelsen i Gyncancerföreningen Stockholm- Uppsala