Yoga med avspänning

yoga

Yogalärare Mira från Stockholms Skandinaviska yoga och meditationsskola håller kurs för oss under fem söndagar mellan kl 10-11.  18/4, 16 och 23/5 samt 13 och 20/6. Det kommer vara lätta yogarörelser, andningsövningar och avspänning. Vi gör övningarna sittande, liggande och ibland stående. Alla kan vara med!

Mira kommer ursprungligen från Varberg och är 61 år. Hon har jobbat heltid som lärare på Skandinavisk Yoga och Meditationsskola i Stockholm sedan 80-talet. Hon har också varit verksam på skolans avdelning i Köpenhamn samt på Håå Retreat Center i Småland. Sedan början av 90-talet har hon bland annat hållit populära kurser för äldre.

Nedan följer den info vi sänder till dem som bokar sig till introduktioner hos oss, och som deltagarna bör få tillgång till. Länken nedan är också den som deltagarna sedan använder:
Kom ihåg att en lätt frukost, helst två timmar innan vi startar, och ha bekväma löst sittande kläder.
Du behöver en matta, liggunderlag eller dubbelvikt filt att sitta och ligga på, en filt att ha över dig under djupavspänningen och en hårdare kudde eller ihoprullad filt att sitta på. Ha även en upprest stol till hands om du skulle behöva sitta på den. Om du kan mörklägga/dra för gardiner under djupavspänningen är det en fördel. Kom ihåg att ha mobilen helt avstängd och förbered så att du i möjligaste mån kan vara med på hela lektionen utan avbrott.

Du klickar på denna länk: https://zoom.us/j/96280537736

När du klickat på länken ovan kommer du till ett s k väntrum, och därifrån släpper läraren in dig. Om du behöver ställa in högtalare/ljud går du till nedre vänstra hörnet av Zoom-fönstret. Vänligen se till att du förberett din yogamatta mm och klickat på länken senast 15 min innan start.

Under klassen kommer skärmen att visa läraren i yogarummet och du kommer att höra vägledningen. Använd gärna en webbkamera (många laptops har en inbyggd) och placera den om möjligt så att läraren kan se hela dig. Kursdeltagarna syns ev i små rutor i en rad längst upp på skärmen. Vill du inte synas har du möjlighet att stänga av din videofunktion.

Du kan använda en dator, surfplatta eller smartphone. Det är viktigt att ha en stabil uppkoppling. Om möjligt använd dator eller surfplatta så att du får en större skärm och kan ha mobilen avstängd.

Här kommer samtliga datum:
18/4              kl. 10:00 – 11:00
16/5              kl. 10:00 – 11:00