Rehabvecka på Mösseberg

petra

Gyncancerförbundet har nu tillsammans med Cancerrehabfonden genomfört sin rehabvecka på Mösseberg i Falköping.

Gyncancerförbundet är enormt stolta att kunna erbjuda sina medlemmar denna vecka och har då främst koncentrerat sig på de medlemmar som inte blir erbjuden rehab från sitt landsting.

Gyncancerförbundet har helt finansierat denna vecka till medlemmarna, men har fått hjälp av cancerrehabfonden med administrationen runt rehabveckan i sin erfarenhet att administrera dessa veckor och sammarbetet har fungerat mycket bra och förbundet är mycket tacksam för deras hjälp.

På schemat under veckan har det varit träning i olika former, både ute och inne men även mentalträning i form av gruppsamtal och även visst inslag av sexuell hälsa som var viktigt för förbundet att få in på schemat, eftersom denna vecka endast var till för drabbade av Gynekologisk cancer.

Kommentarer från deltagare:

Nyss hemkommen från en fantastisk rehabvecka. Jag kan bara säja , livet är ett livslångt lärande och jag är så tacksam för allt jag upplevet. Helt magiskt att få träna, gå på föreläsningar och komma till dukat bord. Så mycket känslor tankar, träningsvärk och härliga möten. Tusen tack till mina medsystrar för fina värdefulla samtal. Tillsammans är vi starka.

En fantastisk vecka. Har sett fram emot denna vecka länge och alla förväntningar har infriats.

Tack

Så värdefulla dagar fyllda med många nya kunskaper från underbara föreläsare och tips från nya vänner.

Tacksam för att ni finns och för att kunna delta på Mösseberg.

Vilken vecka!

Så tacksam att jag fått dela den med er.

Vilken toppenvecka!

jag har fått nya vänner, ny energi och så otroligt mycket kärlek.

Många verktyg och tankar för att förbättra hälsan och måendet.

Kram

Läs andra artiklar