Gyncancerförbundet samarbetar med Orrabacken i Järvsö

återhämtning18-21

Gyncancerförbundet samarbetar med Orrabacken i Järvsö och vi vill därför erbjuda våra medlemmar att åka på fokusdagar under våren 2023.

Fokus och återhämtning 12-14 maj. Budo och Fys

Vi växlar mellan att utmana kroppen och skärpa till oss. Vi vässar den slöa eggen i vårt utegym och i aprilskogen. Vi håller oss i tystnaden i Dojon, sittande på kudde pall eller stol. Vi söker andningen och en fokuserad närvaro i vår egen kropp. Men alla kör inte samma mängd eller tyngd i träningen och alla sitter inte lika många timmar i fokuserad närvaro.

Fokus och återhämtning 18- 21 maj. Mindfulness

En fortsättning på vår Må-Bra resa där vi med utgångspunkt i de olika mindfulnessbaserade programmen som används inom vården övar vi vidare  på kroppskännedom, meditation och accepterande.

Fokus och återhämtning 3-4 juni. Keramikdagar

Återhämta dig med lerans kraft De här två dagarna övar vi på att vara uppkopplade mot oss själva och med vår kropp genom mötet med leran. Vi kommer prova på att dreja, kavla göra mönster, skulptera och vad du känner för.

För mer information och bokning se under aktiviteter.