Styrelsen har ordet

SOMMAR, VÄRME, ljusa kvällar, ledighet och vaccinerade medmänniskor – det känns underbart!

Det har under 21 år varit vår patientförenings signum att mötas i som det heter så modernt In Real Life (irl). Se varandra, lyssna, samtala och ta del av föreläsningar som rör livet både i glädje och sorg.

I pandemins spår är det nu därför extra roligt att vi äntligen ska få ses. Vi, i Gyncancerförbundets styrelse, planerar för fullt inför vår jubileumshelg den 18-19 september då alla medlemmar är välkomna till Stockholm. (Se medskickad inbjudan.) Tänk att vi ska mötas på riktigt! Klokt och med avstånd förvisso, men väldigt efterlängtat.

Ett underliv har alla och någon gång i livet kan det förändras. Kan vara så vanligt som att komma i klimakteriet och det som förut var en självklarhet blir en ny erfarenhet. Värdefulla perspektiv delas och i möten ger vi varandra verktyg och kraft att möta det nya.

Citat från Anne Frank: “”Jag tänker inte på allt elände utan på allt det sköna som fortfarande finns kvar”.

Vi vill också här passa på att säga varmt välkommen till alla er nya medlemmar som har upptäckt att vi finns. Vi tackar såklart också er ”gamla” medlemmar för att ni stöttar och hjälper oss. Hoppas att vi ses i vår vackra huvudstad i september.

Vi önskar er alla en skön sommar med glädje och framtidstro.
Soliga hälsningar från oss alla i styrelsen