Se hit medlemmar!

Glöm inte titta i kalendern Förbundet bjuder på flera spännande föreläsningar och då bla ovan Mia Törnblom, som återkommer digitalt i januari….
Mia ger under föreläsningen flera knep på att det är viktigt att träna sin självkänsla för att på ett bra sätt stå emot motgångar. Mia menar att det är lika viktigt att träna sin självkänsla som att träna på gym. Mia menar att det är en utmaning att vara människa. Våra hjärnor är skapta för flera tusen år sedan och behöver inbland uppdateras för att fungera optimalt, just som en mobiltelefon som behöver uppdateras. Självledarskap bygger på bra kondition och gör att vi blir starka. Vi måste träna på självledarskap.

Mias 5 bästa råd för att nå framgång

1. Göra misstag
  2. Var generös
  3. Lyssna
  4. Påverka , ja eller nej vid nej släpp det vi inte kan påverka
  5. Känns, dela med dig av det som känns

Allt jag kan har jag lärt mig av mötet med er

Mia menar att livet suger, det är bara att förhålla sig till det och träna för att stå pall för det. Träna självledarskap!!

I förändringskurvan finns chock, förnekelse , ilska, oro, förvirring försök att komma ifrån det och gå mot acceptans, prövning, anta förändring, entusiasm med det krävs träning .

Mia tipsar om att skriva varje dag när vi går och lägger OS-start att reflektera dagen , det ger ett kvitto på förändring, ärr ska läka

• Vad var mindre bra idag
  • Vad tar jag lärdom av idag
  • Vad gjorde jag bra idag