PATIENTRIKSDAGEN 2021

Den 9 november hölls den tredje Patientriksdagen. En digital halvdag med gäster, interaktiva workshops och givande diskussioner. Likt de tidigare åren har patientlagen varit det övergripande temat och årets upplaga av Patientriksdagen fortsätte i samma anda och gick ännu mer på djupet i frågor som rör individuell vårdplanering och koordinering.

Med på dagen var likt tidigare patientorganisationer, politiker och andra beslutsfattare. Moderator för dagen var Emma Henriksson och några av talarna var Jean-Luc af Geijerstam, (generaldirektör Vårdanalys), Olli Dahl (ordförande Svensk sjuksköterskeförening), Ingemar Skoog (professor Göteborgs universitet) och Lina Nordquist (riksdagsledamot).

Bakom arrangemanget stod Astma- och Allergiförbundet, Blodcancerförbundet, Bröstcancerförbundet, Riksförbundet HjärtLung, Huvudvärksförbundet, Neuro, Psoriasisförbundet och Reumatikerförbundet i samarbete med Novartis.